0

Mój tajemniczy akcent

Posted on piątek, 26 października 2012

Za każdym razem jak zaczynam rozmowę z nową osobą zauważam taki specyficzny wyraz twarzy świadczący o tym że mój rozmówca usilnie stara się zlokalizować mój akcent. Zazwyczaj się mu/jej nie udaje! Zawsze staram sie dowiedzieć o jakim kraju pomyśleli, co daje zaskakujące wyniki:

  • większość twierdzi że jestem Niemką
  • ewentualnie Holenderką
  • a jak nie to na pewno Szwecja lub Norwegia
  • czasami ktoś się zapyta czy nie jestem z Rosji
  • kilka osób myslalo że może Stany
  • a jedna pytała się czy nie jestem przypadnkiem Filipinką!!!
O ile za nic nie potrafię wytlumaczyć dlaczego ktoś mógł mnie wziąć za Filipinkę, to na wyjaśnienie krajów europejskich mam teorię. Otóż ewidentnie słychać że jestem Europejką, ale nie mam akcenty angielskiego, francuskiego ani hiszpańskiego. Kolejnym największym krajem są Niemcy ;) A jak nie Niemcy, to zgodnie z tym samym tokiem myślenia- Skandynawia. 
Co do Rosji- kilka osób wychwyciło słowiański akcent więc naturalnie pomyśleli o największej grupie językowej. Chociaż przyznaję, że było kilka osób które zgadły że jestem Polką od razu- ale za każdym razem okazywało się że albo byli w Polsce, albo pracują z kimś z Polski albo ich rodzice/dziadkowie pochodzą z Polski! Polacy są wszędzie!


No Comments

Discussion

Leave a response