1

Kiwi classic - Książka kucharska Edmonds

Posted on wtorek, 8 kwietnia 2014

Skoro pojawiły się prośby o posty kulinarne, to nie sposób mi nie wspomnieć jest o Edmonds Cookery Book! To chyba najbardziej podstawowa ksiązka kucharska w Nowej Zelandii i prawie każdy ma ja w domu. Ja swoją dostałam od tesciów jak się wprowadzaliśmy z chłopakiem do naszego pierwszego mieszkania i od tego czasu książką obdarowałam kilkoro znajomych z Polski. Jest też naszym sztandarowym prezentem na nowe mieszkanie. Książka została wydana po raz pierwszy w 1908 roku a od 1955r jest regularnie dodrukowywana i unowocześniana. Można też dostać ilustrowaną wersję, chociaz ta podstawowa jest zupełnie wystarczająca.
Edmonds to firma założona w 1879 roku przez Thomasa Johna Edmondsa, która produkowała proszek do pieczenia. W tamtych czasach proszek Edmondsa był najbardziej godny zaufania i klienci mieli pewność, że ich ciasta czy inne wypieky ładnie wyrosną. "It is sure to rise" jest wciąż używanym hasłem reklamowym.
Książka oprócz przepisów zawiera także podstawowe informacje o gotowaniu, higienie pracy, zdrowym odżywianiu i wiele porad na temat tajników gotowania i pieczenia. Jak dla mnie to taki kulinarny niezbędnik. Można ją kupić  supermarketach, a koszt to ok 20$. 



Discussion

  1. Niezła opcja z tą książką! Od tylu lat jest wzbogacana i aktualizowana, na pewno są tam perełki :)

    OdpowiedzUsuń