0

Wybory

Posted on niedziela, 4 maja 2014

Ostatnio w skrzynce pocztowej znalazłam list nakazujący mi zarejestrowanie się w spisie wyborców. Trochę zdziwiona, bo myślalam, że głosowac nie mogę tutaj przejrzałam liste wymagań. I okazuje się, że mam prawo do głosowania - w NZ mieszkam nieprzerywanie co najmniej rok, mam powyżej 18 lat i posiadam wizę rezydencką! Musiałam wypełnić krótki formularz i na jesień będę mogła zagłosować. Dobrze, że mam kilka miesięcy na podjęcie decyzji bo o nowozelandzkiej scenie politycznej pojęcie mam bardzo małe. To, że głosować będę jest dla mnie oczywista oczywistością. Mieszkam w NZ, zarabiam w NZ i swoją przyszłość planuję w NZ więc uważam że powinnam wyrazić swoje zdanie co do ludzi rządzących krajem. W sumie ciekawi mnie to jak tutaj przebiegają wybory i jak sa zorganizowane i na pewno o tym napiszę w odpowiednim czasie :)


Discussion

Leave a response